viernes, 12 de septiembre de 2014

Truita gallega - Tortilla gallega


Tortilla de patatas y chorizo a la gallega - Truita de patates i xoriço a la gallega

No publico gaires receptes d'ous, i això que a casa ens encanten, sobretot al petit, quests ous al plat són el seu plat preferit, i els ous de crema no em poden agradar més!  Quan no saps que fer uns ous remenats com aquests ous amb esparrecs i gambes sempre et solucionen el problema i que dir de les truites, a qui no li agraden?  Doncs la d'avui no és una truita, es "la truita",  un senyora truita, contundent però meravellosa i plena de matisos!  Se us havia acudit mai afegir pebrots del padró a una truita de patata i xoriço?  Doncs és la bomba! Jo no se si a Galícia fan la truita així o el nom és una llicència a causa dels ingredients gallecs que porta que es va prendre Karin Leiz (si, és una altra recepta de "Las verduras de muchas maneras",  no s'acaben mai!) però de totes maneres es una de les millors truites de patates que mai he menjat, divina!

No publico muchas recetas de huevos, y eso que en casa nos encantan, sobre todo al pequeño, estos huevos al plato son su plato preferido, y los huevos de crema no me pueden gustar más! Cuando no sabes que hacer unos huevos revueltos como estos huevos con espárragos y gambas siempre te solucionan el problema y ¿que decir de las tortillas?, ¿a quien no le gustan? Pues la de hoy no es una tortilla, es "la tortilla", un señora tortilla, contundente pero maravillosa y llena de matices! ¿Se os había ocurrido añadir pimientos del padrón a una tortilla de patata y chorizo​​? ¡Pues es la bomba! Yo no se si en Galicia hacen la tortilla así o el nombre es una licencia debido a los ingredientes gallegos que lleva que se tomó Karin Leiz (si, es otra receta de "Las verduras de muchas maneras" ¡no se acaban nunca !) pero de todos modos es una de las mejores tortillas de patatas que nunca he comido ¡divina! 
Tortilla de patatas y chorizo a la gallega - Truita de patates i xoriço a la gallega

INGREDIENTS
250gr de pebrots "del padrón", els meus de cultiu ecològic de La Coromina
300 gr de patates
80 gr de xoriço a rodanxes fines
6 ous
1 ceba
oli d'oliva verge extra
sal

INGREDIENTES 
250gr de pimientos "del padrón", los mios de cultivo ecológico de La Coromina 
300 gr de patatas 
80 gr de chorizo ​​en rodajas finas 
6 huevos 
1 cebolla 
aceite de oliva virgen extra 
sal


RECEPTA
Netegem les patates i les tallem a rodanxes fines. Netegem i piquem la ceba i les fregim en oli d'oliva o. si voleu alleugerir el plat les podeu fer al microones, la recepta la teniu aquí.
Rentem i sequem els pebrots,  els partim per la meitat i eliminem les pepites. Posem els pebrots a fregir a la paella amb unes gotes d'oli d'oliva, un cop estiguin tendres afegim el xoriço tallat a rodanxes fines o fet engrunes. Hi donem unes voltes i deixem que es vagi fent uns minuts.

RECETA 
Limpiamos las patatas y las cortamos en rodajas finas. Limpiamos y picamos la cebolla y las freímos en aceite de oliva o. si deseáis aligerar el plato se pueden hacer en el microondas, la receta la tenéis aquí
Lavamos y secamos los pimientos, los partimos por la mitad y eliminamos las pepitas. Ponemos los pimientos a freír en la sartén con unas gotas de aceite de oliva, una vez estén tiernas añadimos el chorizo ​​cortado en rodajas finas o desmenuzado. Le damos unas vueltas y dejamos que se vaya haciendo unos minutos.

Tortilla de patatas y chorizo a la gallega - Truita de patates i xoriço a la gallega

Escorrem els pebrots amb xoriço de l'oli i els afegim a les patates i la ceba. Batem els ous amb la sal i els incorporem a la barreja.

Escalfem oli a la paella i quallem la truita, un cop quallada per un cantó li donem la volta i la fem per l'altre cantó, cal que quedi daurada per fora però sucosa per dintre. L'heu de provar, ja veureu quin a meravella! 

Escurrimos los pimientos con chorizo ​​del aceite y los añadimos a las patatas y la cebolla. Batimos los huevos con la sal y los incorporamos a la mezcla. 

Calentamos aceite en la sartén y cuajamos la tortilla, una vez cuajada por un lado le damos la vuelta y la hacemos por el otro lado, es necesario que quede dorada por fuera pero jugosa por dentro. La tenéis que probar, ya veréis qué meravilla!

Tortilla de patatas y chorizo a la gallega - Truita de patates i xoriço a la gallega