domingo, 9 de noviembre de 2014

Tirabuzones de jamón - Tirabuixons de pernil




Tirabuzones de jamón


Otro aperitivo con hojaldre ¿se nota que soy fan total? Es que es tan versátil, ¡y siempre queda bien! Este lo hice con los recortes que me sobraron de otra preparación y me gusta tanto el esultado que a partir de ahora lo haré muy a menudo, ¡queda buenísimo!


Tirabuixons de pernil 


Un altre aperitiu amb pasta de full, es nota que en sóc fan total?  Es que es tan versàtil, i sempre queda bé! Aquest el vaig fer amb els retalls que em varen sobrar d'una altra preparació i m'agrada tant el resultat que a partir d'ara el faré molt sovint, queda boníssim!






INGREDIENTS
1 làmina de pasta de full
100 gr de pernil salat
1 ou batut per pintar
llavors de rosella o bé de lli, de sèsam...

INGREDIENTES
1 lámina de hojaldre
100 gr de jamón serrano
1 huevo batido para pintar
semillas de amapola o de lino, de sésamo ...



RECEPTA

Es millor deixar el paquet obert uns minuts fora de la nevera per tal que la pasta agafi temperatura, si no a vegades no es desenrotlla bé i es pot esquerdar.  

Tallem tota la làmina de pasta de full a tires d'uns dos centímetres d'amplada i posem a sobre tires de pernil salat, que cobreixi totes les tires sense sobresortir.

Tallem cada tira en tres troços al llarg i els recargolem formant tirabuixons que anem disposant a una safata de forn folrada amb paper sulfuritzat o una làmina de tefló. 

Pintem els tirabuixons amb l'ou batut i empolvorem per sobre les llavors, en el meu cas de rosella, per decorar i dona un puntet cruixent i de sabor.  Ho enfornem amb el forn preescalfat a 180º durant uns deu minuts, aneu vigilant que no se us cremin, ja sabeu que cada forn és un mon.  

Un cop els veieu daurats ja teniu a punt els vostres tirabuixons, i com totes les pastes de full ja sabeu que es poden reescalfar al forn durant uns minuts i tornen a quedar bons i cruixents com acabats de fer.  sobretot no els escalfeu mai al microones, els farieu malbé!


RECETA

Es mejor dejar el paquete abierto unos minutos fuera de la nevera para que la pasta coja temperatura, si no a veces no se desenrrolla bien y se os puede agrietar.

Cortamos toda la lámina de hojaldre en tiras de unos dos centímetros de anchura y ponemos encima tiras de jamón serrano, que cubra todas las tiras sin sobresalir.

Cortamos cada tira en tres trozos a lo largo y retorcemos formando tirabuzones que vamos disponiendo en una bandeja de horno forrada con papel sulfurado o una lámina de teflón.

Pintamos los tirabuzones con el huevo batido y espolvoreamos por encima las semillas, en mi caso de amapola, para decorar y dar un puntito crujiente y de sabor. Lo horneamos con el horno precalentado a 180º durante unos diez minutos, id vigilando que no se os quemen, ya sabéis que cada horno es un mundo.


Una vez que los veáis dorados ya tenéis a punto vuestros tirabuzones, y como todos los hojaldres ya sabéis que se pueden recalentar en el horno durante unos minutos y vuelven a quedar buenos y crujientes como recién hechos. sobre todo no calentarlos nunca en el microondas, los echaríais a perder!