Pastís de pasta filo - Pastel de pasta filo





Aquest pastís el vaig trobar tan bonic que el vaig voler fer només de veure'l!  I quan el vaig fer vaig poder comprovar que a més de bonic es deliciós i molt fàcil, Us animeu a fer-lo? Segur que també us encantarà!

Este pastel me pareció tan bonito que quise hacerlo nada más verlo! Y cuando lo hice pude comprobar que además de bonito es delicioso y muy fácil. ¿Os animáis a hacerlo? Seguro que también os encantará!





INGREDIENTS - INGREDIENTES





Per a un motllo de 20 cm.
8 fulles de pasta filo
70gr. de mantega desfeta
300 ml. de llet sencera
60ml de nata líquida
3 ous
100gr de sucre
100gr de sucre glaç
1 branca de canyella
la ratlladura de 1/2 llimona
la ratlladura de 1/2 taronja
Per decorar
canyella en pols
sucre glaç

Para un molde de 20 cm. 
8 hojas de pasta filo 
70gr. de mantequilla derretida 
300 ml. de leche entera 
60ml de nata líquida 
3 huevos 
100gr de azúcar 
100gr de azúcar glas 
1 rama de canela 
la ralladura de 1/2 limón 
la ralladura de 1/2 naranja 
para decorar 
canela en polvo 
azúcar glas

RECEPTA - RECETA

Primer cal desfer la mantega per poder pintar les fulles de pasta filo. Jo ho he fet al microones, 1 minut a 200. Pintem les fulles de pasta filo i les anem plegant fins que ens quedi una tira llarga. 

Primero hay que derretir la mantequilla para poder pintar las hojas de pasta filo. Yo lo he hecho en el microondas, 1 minuto a 200. Pintamos las hojas de pasta filo y las vamos plegando hasta que quede una tira larga.

Desprès aquesta tira l'anem enroscant en espiral, així formem les roses del pastís.

Después esta tira la vamos enroscando en espiral, así formamos las rosas del pastel.















Les anem posant a un motlle ja engreixat amb mantega, espolvorem per sobre canyella en pols i ho posem al forn preescalfat a 180º uns 25 minuts.

Mentrestant ratllem la 1/2 llimona i la 1/2 taronja. En un casó posem a escalfar la llet, la nata, el sucre blanc, la branca de canyella i les pells de la llimona i la taronja ratllades. Ho escalfem fins que comenci a bullir i aleshores apagem el foc i deixem que es refredi tot junt barrejant-se bé les aromes.

En un bol batem els ous i el sucre glaç fins que quedin ben barrejats, despres treiem la branca de canyella i anem tirant la llet infusionada als ous a poc apoc i sense parar de batre.

Treiem el pastís del forn i hi aboquem la barreja de llet i ous per sobre, ho tornem a posar al forn mitja hora més, com sempre dependrà del vostre forn.

Las vamos poniendo en un molde ya engrasado con mantequilla, espolvoreamos por encima canela en polvo y lo ponemos en el horno precalentado a 180 º unos 25 minutos. 

Mientras rallamos el medio limón y la media naranja. En un cazo ponemos a calentar la leche, la nata, el azúcar blanco, la rama de canela y las pieles de limón y de naranja ralladas. Lo calentamos hasta que empiece a hervir y entonces apagamos el fuego y dejamos que se enfríe todo junto mezclándose bien los aromas. 

En un bol batimos los huevos y el azúcar glas hasta que queden bien mezclados, después sacamos la rama de canela y vamos tirando la leche infusionada a los huevos poco a poco y sin parar de batir. 

Sacamos la tarta del horno y vertemos la mezcla de leche y huevos por encima, lo volvemos a poner al horno media hora más, aunque como siempre dependerá de tu horno.




Quan ho treieu del forn espolvoreu per sobre sucre glaç i canyella en pols. Per decorar jo vaig posar festucs, gerds deshidratats i pebre rosa.

Cuando lo sacamos del horno espolvoreamos por encima azúcar glas y canela en polvo. Para decorar yo puse pistachos, arandanos rojos deshidratados y pimienta rosa.





Aquesta recepta la vaig veure aquí:   

Esta receta la vi aquí:

http://food-and-cook.blogs.elle.es/2012/12/11/ruffle-milk-pie/