miércoles, 12 de marzo de 2014

Carbasses picants al forn - Calabazas picantes al horno


Aquesta recepta és una de les millors maneres de menjar carbassa que conec, no hi ha setmana que no la faci a casa, m’encanta! Me la menjo d’entrant acompanyada d’un bon pa, de guarnició d’una carn o un peix i fins i tot la faig servir d’ingredient estrella d’altres receptes com un pa o un risotto que són una delícia. Una altra de les meravelloses receptes de Jamie Oliver, és boníssima, amb tantes espècies càlides i picants contrastant amb la tendra carn dolça de la carbassa, se’m fa la boca aigua!

Esta receta es una de las mejores maneras de comer calabaza que conozco, no hay semana que no la haga en casa, me encanta! Me la como de entrante acompañada de un buen pan, de guarnición de una carne o un pescado e incluso la uso de ingrediente estrella de otras recetas como un pan o un risotto que son una delicia. Otra de las maravillosas recetas de Jamie Oliver, es buenísima, con tantas especies cálidas y picantes contrastando con la tierna carne dulce de la calabaza se me hace la boca agua!


INGREDIENTS
1 carbassa del tipus allargat, no de les rodones. (1 kg o 1.5kg)
2 culleradetes de llavors de cilantre
2 culleradetes d’orenga sec
½ culleradeta de llavors de fonoll
1 cirereta (guindilla seca) o 2, si us agrada molt picant
1 culleradeta de sal
1 culleradeta de pebre negre acabat de moldre
1 dent d’all
2 cullerades d’oli d’oliva verge extra

INGREDIENTES 
1 calabaza del tipo alargado, no de las redondas. (1 kg o 1.5kg) 
2 cucharaditas de semillas de cilantro 
2 cucharaditas de orégano seco 
½ cucharadita de semillas de hinojo 
1 guindilla seca o 2, si os gusta muy picante 
1 cucharadita de sal 
1 cucharadita de pimienta negra recién molida 
1 diente de ajo 
2 cucharadas de aceite de oliva virgen extra


RECEPTA

Escalfem el forn a 200º.

Rentem bé la carbassa, ja que la cuinarem amb la pell, la tallem per la meitat, retirem totes les llavors i fem talls allargats d’uns 2.5 cm d’amplada, com si fossin talls de meló.

En un morter piquem totes les llavors i espècies amb la sal i el pebre fins que tinguem una pols fina, afegim la dent d’all i ho tornem a picar, ens quedarà com una pasta. Afegim les dues cullerades d’oli i arrebossem molt bé les carbasses amb aquesta pasta, que quedin ben untades per tots cantons.


RECETA 

Calentamos el horno a 200 º. 

Lavamos bien la calabaza, ya que la cocinaremos con la piel, la cortamos por la mitad, retiramos todas las semillas y hacemos cortes alargados de unos 2.5 cm de ancho, como si fueran cortes de melón. 

En un mortero picamos todas las semillas y especias con la sal y la pimienta hasta que tengamos un polvo fino, añadimos el diente de ajo y lo volvemos a picar, nos quedará como una pasta. Añadimos las dos cucharadas de aceite y rebozamos muy bien las calabazas con esta pasta, que queden bien untadas por todos lados.

Carbasses picants al forn
Posem els talls de carbassa a una safata per anar al forn, i les fem uns 30 minuts o fins que siguin ben tendres. Veureu com el picant de les herbes i les especies penetrarà a la pell de la carbassa que quedarà daurada i cruixent, i amb un gust càlid i saborós espectacular!

Ponemos los trozos de calabaza en una bandeja para el horno, y las hacemos unos 30 minutos o hasta que estén bien tiernas. Veréis como el picante de las hierbas y las especias penetrará en la piel de la calabaza que quedará dorada y crujiente, y con un sabor cálido y sabroso espectacular!


Aquesta recepta l’he tret del llibre de Jamie Oliver "Recetas frescas de un joven chef", quin partit li estic treient a aquest llibre!

Esta receta la he sacado del libro de Jamie Oliver "Recetas frescas de un joven chef", qué partido le estoy sacando a este libro!


Mes receptes de carbassa?
Mas recetas de calabaza?