Crema lleugera de patates violeta - Crema ligera de patatas violeta



Avui us porto la recepta d'una crema de patata que es ideal per aquests dies de tant de fred. Té una textura vellutada molt i molt agradable, d'aquell tipus de cremes que els francessos diuen "velouté",  i els porros sofregits en la mantega li donen un gust suau i deliciós, una crema recomfortant i deliciosa! I per acabar-ho de rematar té un color increible gracies a les patates vitelotte, una crema que heu de tastar, us encantarà!


Hoy os traigo la receta de una crema de patata que es ideal para estos días de tanto frío. Tiene una textura aterciopelada muy, muy agradable, de ese tipo de cremas que los franceses llaman "velouté", y los puerros sofritos en la mantequilla le dan un sabor suave y delicioso, una crema reconfortante y deliciosa! Y para acabarlo de rematar tiene un color increíble gracias a las patatas vitelotte, una crema que debe probar, os encantará!





INGREDIENTS
600g de patates vitelotte
2 porros, nomès la part blanca
20g de mantega
750 ml de brou de pollastre
200 ml de llet
150 ml de nata líquida
sal i pebre negre acabats de moldre


INGREDIENTES
600g de patatas vitelotte
2 puerros, sólo la parte blanca
20g de mantequilla
750 ml de caldo de pollo
200 ml de leche
150 ml de nata líquida
sal y pimienta




RECEPTA

Pelem les patates violeta y les tallem a rodanxes, reservem. Rentem els porros i els tallem  a rodanxes fines i també les reservem.



RECETA

Pelamos las patatas violeta y las cortamos en rodajas, reservamos. Lavamos los puerros y los cortamos en rodajas finas y también las reservamos.




Escalfem la mantega a una cassola i afegim els porros, deixem que es vagin sofregint però sense que arribin a agafar color.  Seguidament afegim el brou i la llet, els trossos de patata, sal i pebre i ho deixem coure 25 minuts. 


Calentamos la mantequilla en una cazuela y añadimos los puerros, dejamos que se vayan sofriendo pero sin que lleguen a tomar color. Seguidamente añadimos el caldo y la leche, los trozos de patata, sal y pimienta y lo dejamos cocer 25 minutos.



Al final de la cocció afegim la nata i ho triturem tot junt, ha de quedar ben fi, jo ho faig amb una batedora de vas i queda perfecte però si no en teniu podeu fer-ho amb una turmix i si no us queda ben fi passar la crema per un colador de malla fina.  Si cal la tornem a escalfar per tal de servir-la ben calenta, amb unes fulletes de julivert per sobre.   

Aquesta mateixa crema es pot servir també freda, com una vichyssoise, i es també boníssima!



Al final de la cocción añadimos la nata y lo trituramos todo junto, ha de quedar bien fino, yo lo hago con una batidora de vaso y queda perfecto pero si no tenéis podéis hacerlo con una turmix y si no os queda bien fino pasar la crema por un colador de malla fina. Si es necesario la volvemos a calentar para servirla bien caliente, con unas hojitas de perejil por encima.

Esta misma crema la podéis servir también fría, como una vichyssoise, y es también buenísima!