Calçots i carxofes a la planxa - Calçots y alcachofas a la plancha





Avui us porto un  truc per poder fer calçots a casa sense brasa ni barbacoa, ni tan sols cal encendre el forn! 

Encara estem  en plena temporada de calçots, ara trobem calçots a per tot i no tots tenim xemeneia o barbacoa per poder fer nosaltres mateixos uns calçots a la brasa com mana la tradició, però no per això ens hem de conformar, hi ha moltes maneres de fer-los a casa i queden deliciosos!  

Suposo que molts coneixeu la recepta per fer-los al forn,  només cal que els estenem a sobre d'una plata  de forn i els fem a la màxima potència fins que estiguin  ben torrats per fora,  per dintre ja estaran  perfectes.  Només ens caldrà embolicar-los en paper de diari en sortir del forn per mantenir-los calents, per no posar-ho tot perdut, que embruten tant com els fets a la brasa!  Per acompanyar no  pot faltar la deliciosa salsa típica dels calçots.

Avui  us porto una altra manera de coure'ls a casa a la que últimament me he aficionat perquè queden fantàstics i, es tan neta!  Una manera de coure'ls que no provoca  ni brutícia ni  males olors, voleu saber com ho faig?  continueu llegint!



Hoy os traigo un truco para poder hacer calçots en casa sin brasa ni barbacoa, ¡ni siquiera hay que encender el horno!

Todavía estamos en plena temporada de calçots, ahora encontramos calçots por todos lados y no todos tenemos chimenea o barbacoa para poder hacer nosotros mismos unos calçots a la brasa como manda la tradición, pero no por ello hay que conformarse, ¡hay muchas maneras de hacerlos en casa y quedan deliciosos!

Supongo que muchos conocéis la receta para hacerlos en el horno, sólo es necesario que los extendamos sobre una fuente de horno y los hacemos a la máxima potencia hasta que estén bien tostados por fuera, por dentro ya estarán perfectos. Sólo tendremos que envolverlos en papel de periódico al salir del horno para mantenerlos calientes, y para no ponerlo todo perdido, ¡que ensucian tanto como los hechos a la brasa! Para acompañar no puede faltar la deliciosa salsa típica de los calçots.

Hoy os traigo otra manera de cocerlos en casa a la que últimamente me he aficionado porque quedan fantásticos y, ¡es tan limpia! Una manera de prepararlos que no provoca ni suciedad ni malos olores ¿queréis saber cómo lo hago? ¡Continuad leyendo!



INGREDIENTS
1 manat de calçots o els que vulgueu, 
carxofes,  si es que volem també fer-les
paper de plata
oli d'oliva verge extra,  sal i pebre


INGREDIENTES
1 manojo de calçots o los que queráis,
alcachofas, si es que queremos también hacerlas
papel de plata
aceite de oliva virgen extra, sal y pimienta


RECEPTA

Netegem els calçots de la primera capa i les arrels, sobretot  si porten terra adherida. tallem  una mica la part verda però deixant encara un bon tros. Els netegem a sota l'aixeta.

Tallem un  tros de paper de plata suficientment gros com per poder posar tots els calçots que caben a la nostra graella o planxa sense superposar-los i els emboliquem en paper de plata, preparem una papillotte que quedi ben tancada.




RECETA

Limpiamos los calçots de la primera capa y las raíces, sobre todo si llevan tierra adherida. cortamos un poco la parte verde pero dejando todavía un buen trozo. Los limpiamos debajo del grifo.

Cortamos un trozo de papel de plata suficientemente grande como para poder poner todos los calçots que caben en nuestra parrilla o plancha sin superponerlos y los envolvemos en papel de plata, preparamos una papillote que quede bien cerrada.


Escalfem la planxa i quan està ben calenta posem el nostre paquet de calçots a sobre, deixem el paquet que es vagi fent un minut i després el girem, el fem un altre minut per l'altre costat i després baixem el foc i deixem que es vagi fent un parell de minuts més, també dependrà de la mida dels calçots, si son molt gruixuts poden trigar una mica més.  Mentrestant anem preparant més paquets de calçots si es que en volem fer més.


Calentamos la plancha y cuando está bien caliente ponemos nuestro paquete de calçots encima, dejamos el paquete que se vaya haciendo un minuto y después lo giramos, lo hacemos otro minuto para el otro lado y luego bajamos el fuego y dejamos que se vaya haciendo un par de minutos más, también dependerá del tamaño de los calçots, si son muy gruesos pueden tardar un poco más. Mientras tanto vamos preparando más paquetes de calçots si es que queremos hacer más.



¡Cuidado al abrir que sale vapor!

Passat aquest temps traiem el paquet de la planxa i mirem si estan prou fets, no cal que quedin torrats per fora,  però si estan torrats tampoc no passa res, ja sabeu que la primera capa es treu i per dintre queden molt bons.  si encara no estan a punt els deixem una estona més, si estan perfectes els reservem ben tapats amb el seu paquet fins que haguem acabat  de coure tots els calçots o la verdura que vulguem menjar, jo després dels calçots vaig coure escarxofes a la planxa però podem fer albergínies, pebrots, carbassó... tot queda ideal combinat amb els calçots i la deliciosa salsa romesco que els acompanya!


Pasado este tiempo sacamos el paquete de la plancha y miramos si están suficientemente hechos, no es necesario que queden tostados por fuera, pero si están tostados tampoco pasa nada, ya sabéis que la primera capa se quita y por dentro quedan muy buenos. si todavía no están listos los dejamos un rato más, si están perfectos los reservamos bien tapados con su paquete hasta que hayamos acabado de cocer todos los calçots o la verdura que queramos comer, yo después de los calçots preparé alcachofas a la plancha pero podemos hacer berenjenas, pimientos, calabacín ... todo queda ideal combinado con los calçots y la deliciosa salsa romesco que los acompaña!





5 comentarios:

  1. Aquest dissabte en vaig fer a casa, ens agraden molt i no sempre tens foc de llenya..., ja posaré com els vaig fer però estaven super bons! aquests també tenen molt bona pinta!! petó

    ResponderEliminar
  2. Buena idea, no siempre podemos hacer una calçotada al estilo tradicional!!!

    B7ssss

    ResponderEliminar
  3. Jo a casa els faig al forn i queden molt bé, però fets així no embrutes res.
    Petons

    ResponderEliminar
  4. Pues apuntada queda tu sugerencia, yo los hago en el horno y en la churrasquera.

    ResponderEliminar
  5. Es una manera perfecta per fer-los a un pis i que no falti la salsa, molta salsa.
    Petons.

    ResponderEliminar

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.