viernes, 20 de marzo de 2015

Mermelada de violetas - Melmelada de violetes


Primer dia de primavera, encara que no o  sembli,  al menys aquí sembla que haguem tornat a l'hivern!  Així que us porto una entrada ben primaveral. Ja l'he  publicat altres vegades la melmelada de violetes,  és un clàssic a casa meva cada primavera des de fa uns anys, ens  encanta anar d'excursió a recol.lectar les flors i despres cuinar-la a casa,  una melmelada casolana increible, amb una aroma molt fina, però deliciosa!  Ens agrada molt i la menjem de moltes maneres, untada a torradetes amb mantega,amb madalenes o pa de pessic i  és molt bona amb pancakes, com en aquesta recepta de tortites amb melmelada de violetes tot i que a mi m'agrada especialment la melmelada de violetes amb recuit, trobo que es la menera d'apreciar millor el  seu delicat aroma i sabor.  

Si us  decidiu a preparr aquesta melmelada assegureu-vos de que les violetes són aptes per consum humà, compreu-les a herboristeríes o en botigues especialitzades.  Les que s'agafen al bosc es poden menjar amb tranquil.litat però les cultivades us heu d'assegurar que no tenen herbicides, pesticides ni res per l'estil...   Us animeu a fer melmelada de violetes? No la trobeu  moníssima?  A mi m'encanta!

Primer día dela primavera aunque no lo parezca, al menos aquí ¡parece que hayamos vuelto al invierno! Así que os traigo una entrada bien primaveral. Ya he publicado otras veces la mermelada de violetas, es un clásico en mi casa cada primavera desde hace unos años, nos encanta ir de excursión a recolectar las flores y después cocinarla en casa, una mermelada casera increíble , con un aroma muy fina, ¡pero deliciosa! Nos gusta mucho y la comemos de muchas maneras, untada en tostadas con mantequilla, con magdalenas o bizcocho y es muy buena con pancakes, como en esta receta de tortitas con mermelada de violetas aunque a mí me gusta especialmente la mermelada de violetas con requesón, encuentro que se la manera de apreciar mejor su delicado aroma y sabor.

Si os decidís a preparar esta mermelada aseguraos de que las violetas son aptas para consumo humano, comparadlas en herboristerías o en tiendas especializadas. Las que se cogen en el bosque se pueden comer con tranquilidad pero las cultivadas hay que asegurarse  de que no tienen herbicidas, pesticidas ni nada por el estilo ... ¿Os animáis a hacer mermelada de violetas? ¿No la encontráis monísima? ¡A mí me encanta!



INGREDIENTS

un got ple de petals de violeta (cal separar els petals de la resta de la flor) 
un got ple de sucre
un got ple d'aigua
unes gotes de suc de llimona

INGREDIENTES
un vaso lleno de pétalos de violeta (hay que separar los pétalos del resto de la flor) 
un vaso lleno de azúcar
un vaso lleno de agua
 unas gotas de zumo de limón



RECEPTA

Barregem l'aigua amb el sucre, les gotes de suc de llimona i els petals de violetes a una cassola amb el fons gruixut. Amb el minipimer triturem una mica la barreja però no del tot, es maco que es vegin alguns petals sencers. 

Ho escalfem a foc una mica viu fins que comenci a bullir, aleshores abaixem el foc i ho deixem al mínim que es vagi fent, remenant de tant en tant.

Ha de bullir fins que hagi quedat com un almívar espès, tingueu en compte que en refredar-se espessirà encara més. jo ho vaig tenir uns vint minuts. 

Abans que es refredi cal posar la melmelada a un pot que es pugui tancar hermètic i tancar-lo. En refredar-se farà el buit, com que és molt poca quantitat no cal esterilitzar-lo, així aguanta setmanes a la nevera. Si calguès que es conservès durant mesos si que seria millor esterilitzar el pot, un cop tancat el cobririem d'aigua i ho fariem bullir uns vint minuts més.



RECETA

Mezclamos el agua con el azúcar, las gotas de zumo de limón y los pétalos de violetas en una cazuela con el fondo grueso. Con el minipimer trituramos un poco la mezcla pero no del todo, es bonito que se vean algunos pétalos enteros.

Lo calentamos a fuego algo vivo hasta que empiece a hervir, entonces bajamos el fuego y lo dejamos al mínimo que se vaya haciendo, removiendo de vez en cuando.

Debe hervir hasta que haya quedado como un almíbar espeso, tened en cuenta que al enfriarse se espesará aún más. yo lo tuve unos veinte minutos.

Antes de que se enfríe hay que poner la mermelada en un bote que se pueda cerrar hermético y cerrarlo. Al enfriarse hará el vacío, como es muy poca cantidad no es necesario esterilizarlo, así aguanta semanas en la nevera. Si hubiera que se conservara durante meses sí que sería mejor esterilizar el bote, una vez cerrado lo cubriríamos de agua y lo haríamos hervir unos veinte minutos más.