Crema de coliflor



Una altra cremeta de verdura, que encara venen molt de gust, oi?  La d'avui tampoc no és gens habitual, l’he copiat vilment d’una que em van servir a Cal Miquel, durant l’última visita a França. Em van passar la recepta i la veritat es que surt igual de deliciosa que la que vaig  menjar allà, amb el toc tan francès de la nata i la nou moscada. Recorda a una beixamel, cremosa i vellutada, i el gust del bròquil és molt subtil, gens fort... Una delícia!

Otra cremita de verduras, que todavía apetecen mucho ¿verdad? La de hoy tampoco es nada habitual, la he copiado vilmente de una que me sirvieron en Cal Miquel, durante la última visita a Francia. Me pasaron la receta y la verdad es que sale igual de deliciosa que la que comí allí, con el toque tan francés de la nata y la nuez moscada. Recuerda a una bechamel, cremosa y aterciopelada, y el gusto de la coliflor es muy sutil, nada fuerte ... Una delicia!

INGREDIENTS
400gr. de bròquil blanc
1 patata gran o dues petites
1 ceba gran
1 litre de brou de pollastre ( es pot fer amb una pastilla de brou)
1 raig de nata (100ml.)
50 gr. de mantega ( si ho preferiu podeu posar bon raig d’oli d’oliva però el gust no serà tan suau, per un dia val la pena fer servir la mantega!)
Un polsim de nou moscada
Sal i pebre al gust

INGREDIENTES  
400gr. de coliflor blanco  
1 patata grande o dos pequeñas  
1 cebolla grande  
1 litro de caldo de pollo (se puede hacer con una pastilla de caldo)  
1 chorro de nata (100ml.)  
50 gr. de mantequilla (si lo prefiere, puede poner buen chorro de aceite de oliva pero el sabor no será tan suave, por un día vale la pena usar la mantequilla!)  
Una pizca de nuez moscada



RECEPTA

Preparem la verdura, pelem i netegem la patata, la ceba i el bròquil blanc. Ho tallem tot a trossos.

Posem la verdura a trossos a bullir amb el brou de pollastre, durant aproximadament un quart d’hora des que arrenqui el bull. Ha de quedar ben tendra.

Quan ja tenim la verdura bullida afegim la mantega que es fondrà de seguida i ho triturem tot, sense deixar de triturar afegim la nata i el polsim de nou moscada, així queda ben emulsionat i li dona aquest toc vellutat de la crema tan bo.

Ho provem de sal i pebre i afegim el que convingui, al gust.

A l’hora de servir podem tirar per sobre un polsim de pebre o de nou moscada si agrada.
Aprofitem per menjar aquestes cremes tan bones ara que les nits encara son fredes i venen de gust, ja veureu que és deliciosa!

RECETA

Preparamos la verdura, pelamos y limpiamos la patata, la cebolla y la coliflor blanca. Lo cortamos todo en trozos.

Ponemos la verdura en trozos a hervir con el caldo de pollo, durante aproximadamente un cuarto de hora desde que hierva. Debe quedar bien tierna.

Cuando ya tenemos la verdura hervida añadimos la mantequilla que se derretirá en seguida y lo trituramos todo, sin dejar de triturar añadimos la nata y la pizca de nuez moscada, así queda bien emulsionado y le da ese toque aterciopelado de la quema tan bueno.

Lo probamos de sal y pimienta y añadimos lo que convenga, al gusto.

A la hora de servir podemos echar por encima una pizca de pimienta o de nuez moscada si gusta.

Aprovechemos para comer estas cremas tan buenas ahora que las noches aún son frías y apetecen, ya veréis que es deliciosa!



1 comentario:

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.