Tortitas con mermelada de violetas - Tortites amb melmelada de violetes


Una altra recepta amb flors, s'ha d'aprofitar el que ens dona la primavera! Heu vist quin color més diví? doncs és 100% natural, res de colorants artificials, i això que no us arriba l'aroma de violetes... Espectacular !  

Otra receta con flores ¡hay que aprovechar lo que nos da la primavera! ¿Habéis visto qué color más divino? Pues es 100% natural, nada de colorantes artificiales, y eso que no os llega el aroma de violetas... ¡¡Espectacular!!





INGREDIENTS
Per la melmelada
Un got ple de petals de violetes despres de treure les branquetes
60gr de sucre 
4 o 5 cullerades d'aigua mineral
un rajolí de suc de llimona


Pels pancakes

1 ou 
1 cullerada de sucre
70 gr de mantega
150 ml de llet
100 gr de farina
1 culleradeta de llevat en pols (Royal, Mercadona...)


INGREDIENTES
Para la mermelada
Uno vaso lleno de pétalos de violetas después de quitar las ramitas
60gr de azúcar
4 o 5 cucharadas de agua mineral
un chorrito de zumo de limón

Para las tortitas
1 huevo
1 cucharada de azúcar
70 gr de mantequilla
150 ml de leche
100 gr de harina
1 cucharadita de levadura en polvo (Royal, Mercadona ...)




RECEPTA

Primer cal separar les fulles de les flors de les branquetes, això és el més entretingut, però si teniu nens els ho podeu encarregar, els encanta!



RECETA


Primero hay que separar las hojas de las flores de las ramitas, esto es lo más entretenido, pero si tenéis niños se lo podéis encargar a ellos  ¡les encanta!




Anem a preparar la melmelada de violetes, primer aixafem les violetes a un morter i posem a un cassó les flors picades, recollim els sucs que queden al morter amb un parell de cullerades d'aigua que afegim al cassó junt amb la resta d'aigua, el sucre i el raig de llimona.  Ho posem a escafar al foc fins que arrenqui el bull.

Abaixem el foc al mínim i ho deixem bullir a poc a poc remenant durant uns deu minuts, si ens quedem curts d'aigua anem afegint a culleradetes. No quedarà molt espessa, serà com un almibar gruixut. En refredar espessarà una mica més.

Vamos a preparar la mermelada de violetas, primero aplastamos las violetas en un mortero y ponemos en un cazo las flores picadas, recogemos los jugos que quedan en el mortero con un par de cucharadas de agua que añadimos al cazo junto con el resto de agua , el azúcar y el chorrito de limón. Lo ponemos a calentar al fuego hasta que hierva.


Bajamos el fuego al mínimo y lo dejamos hervir despacio removiendo durante unos diez minutos, si nos quedamos cortos de agua vamos añadiendo a cucharaditas. No quedará muy espesa, será como un almibar grueso. Al enfriarse espesarà un poco más.


Per fer els pancakes barregem la farina amb el llevat i reservem. Batem la mantega  a temperatura ambient amb el sucre i afegim l'ou i la llet, barregem tot molt bé.

Escalfem una paella amb una mica de mantega i hi aboquem un cullerot de pasta, que cubreixi tot el fons de la paella, ho deixem un minutet fins que estigui fet per un cantó, ho girem amb l'ajuda d'una espatula i deixem que es faci per l'altre cantó. Anem fent així amb tota la pasta i anem apilonant les nostres tortites a un plat.

Quan estan totes fetes nomès cal servir-ho amb la melmelada de violetes. O també amb mel, xocolata, xarop d'auró... i la beguda calenta que us vingui més de gust. Un berenar o esmorzar de luxe!



 Para hacer las tortitas mezclamos la harina con la levadura y reservamos. Batimos la mantequilla a temperatura ambiente con el azúcar y añadimos el huevo y la leche, mezclamos todo muy bien.

Calentamos una sartén con un poco de mantequilla y echamos un cucharón de pasta, que cubra todo el fondo de la sartén, lo dejamos un minuto hasta que esté hecho por un lado, lo giramos con la ayuda de una espátula y dejamos que se haga por el otro lado. Vamos haciendo así con toda la pasta y vamos apilando nuestras tortitas en un plato.

Cuando están todas hechas sólo hay que servir con la mermelada de violetas. O también con miel, chocolate, jarabe de arce ... y la bebida caliente que os apetezca. Una merienda o desayuno de lujo!


1 comentario:

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.