martes, 13 de mayo de 2014

Eton Mess (Maduixes amb nata merengada) - Fresas con nata merengada


Feia molt de temps que tenia ganes de preparar aquesta recepta! És un clàssic anglès i sembla ser que es prenia al col.legi d'Eton i es va fer famós, que no m'extranya, està tremendo! Unes postres boníssimes, ben originals i com les receptes que a mi m'agraden, fàcil i ràpida.  Els merengues ja els tenia preparats i congelats, vaig llegir a un llibe de Nigella Lawson que els merengues es podien congelar així que com que tenia molts ho vaig provar tot i que la majoria de blocs de cuina ho desaconsellen. A mi m'han quedat ideals, tancats a un pot hermètic no han agafat gens d'humitat i estan com acabats de fer, millor i tot!

Hacía mucho tiempo que tenía ganas de preparar esta receta! Es un clásico inglés y parece ser que se tomaba en el colegio de Eton y se hizo famoso, que no me extraña... ¡está tremendo! Un postre buenísimo, muy original y como las recetas que a mí me gustan, fácil y rápida. Los merengues ya los tenía preparados y congelados, leí en un libro de Nigella Lawson que los merengues se podían congelar así que como tenía muchos lo probé aunque la mayoría de blogs de cocina lo desaconsejan. A mí me han quedado ideales, guardados en un bote hermético no han cogido nada de humedad y están como recién hechos, ¡mejor aún!

INGREDIENTS
500 gr de maduixes
2 culleradetes de sucre glaç
500 ml de nata per muntar
4 nius de merenga, jo els tenia fets i congelats, si voleu la recepta la teniu aquí recepta de roses de merenga. També podeu comprar les merengues si no ho voleu fer, tot i que no costa gens.

INGREDIENTES 
500 gr de fresas 
2 cucharaditas de azúcar glas 
500 ml de nata para montar 
4 nidos de merengue, yo los tenía hechos y congelados, si desea la receta la tenéis aquí Receta de rosas de merengue. También puedes comprar los merengues si no deseas hacerlos, aunque no cuesta nada.


RECEPTA
Netejem les maduixes i les tallem a trossos, afegim el sucre, remenem molt bé i ho deixem marinar mentre preparem la nata.
Preparem la nata, ha d'estar ben freda i si pot ser el recipient a on la muntaras i els estris també ben freds, hi ha que ho deixa una estona al congelador, despres costa menys de muntar, ha d'estar una mica muntada però no masa.
Afegim a la nata muntada les merengues fetes miques, han de quedar trossos grans i una mica del polvet que es fa, el crec crec de la meranga barrejada amb la cremositat de la nata és deliciosa.  

RECETA 
Limpiamos las fresas y las cortamos en trozos, añadimos el azúcar, mezclamos muy bien y dejamos marinar mientras preparamos la nata. 
Preparamos la nata, debe estar bien fría y si puede ser el recipiente donde la vas a montar y los utensilios también bien fríos, hay quien lo deja un rato en el congelador, después cuesta menos de montar, debe quedar un poco montada pero no demasiado. 
Añadimos a la nata montada los merengues hechos añicos, deben quedar trozos grandes y algo del polvillo que se hace, el cre- crec del merengue mezclado con la cremosidad de la nata es delicioso.


Barregem la meitat de les maduixes amb la nata merengada i ho servim en copes. Repartim la resta de les maduixes per sobre i una mica de merengues a miques per sobre, unes fulletes de menta i ja ho tenim!

Mezclamos la mitad de las fresas con la nata merengada y lo servimos en copas. Repartimos el resto de las fresas por encima y un poco de merengues a añicos por encima, unas hojitas de menta y ya lo tenemos!



Es pot guardar a la nevera fins al moment de servir.  Aprofitem per fer aquestes postres tan bones que encara queden dies de maduixes, i ara estan molt bé de preu!

Se puede guardar en la nevera hasta el momento de servir. Aprovechemos para hacer este postre tan buenso que todavía quedan días de fresas, y ahora están muy bien de precio!