jueves, 1 de mayo de 2014

Pollastre lacat amb nabius, balsàmic i romaní - Pollo lacado con arándanos, balsámico y romero


Un plat sorprenent, però increiblement bo! Vaig comprar un paquet de nabius i buscant receptes per internet em vaig trobar amb aquesta maravella, en quant vaig veure la foto vaig necessitar urgentment cuinar aqueta recepta, no us podeu imaginar com esta de bo això!  Dolç, àcid i saboròs... una delicia absoluta. Té molt bona pinta però el gust i l'aroma són encara millor! Estic desitjant repetir-la!

Un plato sorprendente, pero increíblemente bueno! Compré un paquete de arándanos y buscando recetas por internet me encontré con esta maravilla, en cuanto vi la foto necesité urgentemente cocinarla ¡no os podéis imaginar como esta de bueno esto! Dulce, ácido y sabroso ... una delicia absoluta. Tiene muy buena pinta pero el sabor y el aroma son aún mejor! Estoy deseando repetirla!






INGREDIENTS
2 cullerades d'oli d'oliva verge extra
2 cullerades  de mantega sense sal
3 cuixes quarters trasers de pollastre
1 culleradeta de sal
1 ceba tendra picada
1 all picat
250 gr de nabius
100 ml de vinagre balsàmic
80 ml de mel
un manat de romaní picat 


INGREDIENTES 

2 cucharadas de aceite de oliva virgen extra 
2 cucharadas de mantequilla sin sal 
3 quartos traseros de pollo 
1 cucharadita de sal 
1 cebolla picada 
1 ajo picado 
250 gr de arándanos 
100 ml de vinagre balsámico 
80 ml ​​de miel 
un manojo de romero picado

RECEPTA
Preescalfar el forn  a 175º .
Escalfar a una paella antiadherent de fons gruixunt una cullerada de mantega i una cullerada d'oli d'oliva. Salpebrar el pollastre i posar-lo a la paella quan el greix estigui ben calent i es formin bombolletes. Fer-les un minut per cada cantó a foc mig-alt fins que estiguin ben daurades. Retirar i reservar.
Afegim a la paella la mantega i l'oli que queden i sofregim la ceba tendra i l'all picats, uns 4 minuts a foc suau, fins que estigui lleugerament caramelitzat.
Alelshores afegim els nabius i ho cuinem durant 1 minut, mireu com els nabius canvien de color i comencen a tenyir la ceba. Mireu a les fotos de sota com queda.  

RECETA 
Precalentar el horno a 175 º. 
Calentar en una sartén antiadherente de fondo grueso una cucharada de mantequilla y una cucharada de aceite de oliva. Salpimentar el pollo y ponerlo en la sartén cuando la grasa esté bien caliente y se formen burbujas. Hacerlas un minuto por cada lado a fuego medio-alto o hasta que estén bien doradas. Retirar y reservar. 
Añadimos a la sartén la mantequilla y el aceite que quedan y sofreímos la cebolleta y el ajo picados, unos 4 minutos a fuego suave, hasta que esté ligeramente caramelizado. 
Entonces añadimos los arándanos y cocinamos durante 1 minuto, veréis como los arándanos cambian de color y empiezan a teñir la cebolla. Ved en las fotos de abajo como queda.




Afegim la mel, el vinagre, el romaní, sal i pebre i ho cuinem uns 10 minuts a foc suau. Veieu com queda?  

Añadimos la miel, el vinagre, el romero, sal y pimienta y se cocina unos 10 minutos a fuego suave. Veis como queda?



Posem la salsa de nabius per sobre del polastre i ho enfornem durant uns 20 minuts o fins que estigui fet, dependrà del vostre forn. El pollastre ha de quedar ben cuit, i tindrà un aspecte com lacat, glassejat i deliciós, ja veureu quina maravella de recepta! Ummm es tan bo que de recordar-ho em ve salivera...
Aquesta recepta i altres meravelles que no trigaré a provar les vaig trobar aquí 
http://www.driscolls.com/recipes/view/4241/Blueberry-Balsamic-Glazed-Rosemary-Chicken
I si voleu veure més receptes de pollastre us recomano aquesta versió extra rápida de la recepta tradicional italiana pollastre a la caçadora, no us la perdeu!

Ponemos la salsa de arándanos por encima del pollo y lo horneamos durante unos 20 minutos o hasta que esté hecho, dependerá de tu horno. El pollo debe quedar bien cocido, y tendrá un aspecto como lacado, glaseado y delicioso ¡ya veréis que maravilla de receta! Ummm está tan bueno que solo de pensar-lo se me hace la boca agua...
Esta receta y otras maravillas que no tardaré en probar las encontré aquí
http://www.driscolls.com/recipes/view/4241/Blueberry-Balsamic-Glazed-Rosemary-Chicken
Y si queréis ver más recetas de pollo os recomiendo esta versión extra rápida de la receta tradicional italiana pollo a la cazadora, ¡no os la perdáis!