domingo, 6 de julio de 2014

Crema freda de colrave amb roquefort y nous - Crema fria de colrábano con roquefort y nueces


Aques és el primer cop que cuino el colrave, de fet és una verdura que no havia vist mai fins que la vaig trobar a la parada del mercat del Lleó de La Coromina. Com que m'agrada molt provar nous productes no vaig dubtar a endur-me un parell cap a casa, aquí els teniu

Este es la primera vez que cocino el colirábano, de hecho es una verdura que no había visto nunca hasta que la encontré en la parada del mercado del León de La Coromina. Como me gusta mucho probar nuevos productos no dudé en llevarme un par a casa, aquí los tenéis


Vaig investigar per internet i així vaig saber que es una verdura que té moltes propietats i poquíssimes calories, a més de molta fibra, per la qual cosa és ideal per dietes. A més té un gust boníssim, recorda una mica als troncs de la coliflor, però molt més suau i aromàtic. A Centreeuropa, on es molt comú, es consumeix en amanides i en sopes i cremes, així que vaig provar de fer una sopa i em va quedar de luxe!  Clar que portant roquefort nomes pot sortir una delícia absoluta, una crema divina!  Nosaltres la varem prendre freda, ben freda de la nevera, però a l'hivern calenta segur que també és deliciosa Que bé, ja tenim una nova verdura de la qual gaudir!

Investigué por internet y así supe que es una verdura que tiene muchas propiedades y poquísimas calorías, además de mucha fibra, por lo que es ideal para dietas. Además tiene un sabor buenísimo, recuerda un poco a los troncos de la coliflor, pero mucho más suave y aromático. En Centroeuropa, donde es muy común, se consume en ensaladas y en sopas y cremas, así que probé de hacer una sopa y me quedó de lujo! Claro que llevando roquefort sólo puede salir una delicia absoluta, una crema divina! Nosotros la tomamos fría, bien fría de la nevera, pero en invierno caliente seguro que también es deliciosa. Qué bien, ¡ya tenemos una nueva verdura de la que disfrutar!


INGREDIENTS
2 Colrave (uns 600 gr en total aproximadament) 
200 gr de formatge roquefort
40 gr de mantega
40 gr  de farina
1 ceba gran
1 litre de caldo de pollastre
1 branca de farigola
50 gr de nous
sal i pebre negre

INGREDIENTES 
2 colirábanos (unos 600 gr en total aproximadamente) 
200 gr de queso roquefort 
40 gr de mantequilla 
40 gr de harina 
1 cebolla grande 
1 litro de caldo de pollo 
1 rama de tomillo 
50 gr de nueces 
sal y pimienta negra

RECEPTA
Netegem i piquem ben fina la ceba. Desfem la mantega a una cassola i sofregim la ceba fins que estigui transparent.
Mentrestant pelem el colirave e l tallem a daus, ho afegim a la ceba i ho deixem coure uns quants minuts més.
Afegim la farina a la cassola i hi donem unes voltes, tot seguit anem afegint el brou de pollastre, ho fem amb el foc alt fins que comenci a bullir, aleshores baixem el foc i ho deixem coure a foc lent 15 minuts, o fins que el colrave estigui tou.
Afegim el formatge tallat a daus fins que es fongui completament, aleshores afegim la farigola, ho deixem fer uns cinc minuts més i apaguem el foc.  Ho triturem amb la minipimer fins que quedi ben fi.
Si volem prendre la crema freda aleshores la guardem a la nevera com a mínim quatre hores i l'acompanyem de les nous tallades a trossets.  Ja veureu quina crema mes bona!

Voleu veure alguna altra recepta de crema freda?  Aquesta sopa de tomata i pebrot escalibat amb alfàbrega us encantarà!  O el sorprenent capuccino de carbassó i ricotta, deliciós, elegant i molt original!

RECETA 
Limpiamos y picamos bien fina la cebolla. Deshacemos la mantequilla en una cazuela y sofreímos la cebolla hasta que esté transparente. 
Mientras pelamos el colirábano lo cortamos en dados, lo añadimos a la cebolla y dejamos cocer unos minutos más. 
Añadimos la harina a la cazuela y damos unas vueltas, a continuación vamos añadiendo el caldo de pollo, lo hacemos con el fuego alto hasta que comience a hervir, entonces bajamos el fuego y lo dejamos cocer a fuego lento 15 minutos, o hasta que el colrábano esté blando. 
Añadimos el queso cortado en dados hasta que se funda completamente, entonces añadimos el tomillo, lo dejamos unos cinco minutos más y apagamos el fuego. Lo trituramos con la minipimer hasta que quede bien fino. 
Si queremos tomar la crema fría entonces la guardamos en la nevera al menos cuatro horas y la acompañamos de las nueces troceadas. Ya veréis que crema mas buena!

Queréis ver alguna otra receta de crema fria?  Esta sopa de tomate i pimiento al horno con albahaca os encantará!  o el sorprendente capuccino de calabacín i ricotta, delicioso, elegante y muy original!