Galletas con Lacasitos - Galetes amb Lacasitos


Galetes amb Lacasitos - Gallletas con Lacasitos

Si teniu mainada heu de fer aquestes galetes, o encara millor: heu de fer aquestes galetes amb ells, seran les seves galetes preferides del mon mundial! Ja teniu pla per aquest cap de setmana, una horeta fent galetes i una altra horeta per menjar-nos-les amb una bona xocolata, o la beguda que més ens agradi.  I si no teniu mainada les podeu fer igualment, estan bones no, més que bones! La galeta de mantega i vainilla combinada amb el gust de la xocolata i el cruixent de la cobertura dels Lacasitos... de salivera total!

Si tienes niños necesitas hacer estas galletas, o aún mejor: necesitas hacer estas galletas con ellos, serán sus galletas preferidas del mundo mundial! Ya tienes plan para este fin de semana, una hora haciendo galletas y otra horita para comérnoslas con un buen chocolate, o la bebida que más nos guste. Y si no tienes niños las puedes hacer igualmente, están buenas no, ¡más que buenas! La galleta de mantequilla y vainilla combinada con el sabor del chocolate y el crujiente de la cobertura de los Lacasitos ... de caer la babilla total!

Galetes amb Lacasitos - Galletas con Lacasitos
INGREDIENTS
100 gr de sucre moreno
100 gr de sucre normal (blanquilla)
1 culleradeta d'extracte de vainilla
175 g de mantega a temperatura ambient
1 ou i 1 rovell
300 gr de farina
1 pessic de sal
1 culleradeta de bicarbonat
200 gr de Lacasitos ( els meus eren del Lidl)


INGREDIENTES  
100 gr de azúcar moreno  
100 gr de azúcar normal (blanquilla)  
1 cucharadita de extracto de vainilla  
175 g de mantequilla a temperatura ambiente  
1 huevo y 1 yema  
300 gr de harina  
1 pizca de sal  
1 cucharadita de bicarbonato  
200 gr de Lacasitos (los mios eran del Lidl)



RECEPTA

Preescalfem el forn a 180º.

En un bol posem els sucres, la vainilla i la mantega i ho barregem fins que ens quedi una massa blanquinosa y esponjosa.

Afegim l'ou i el rovell i continuem batint fins que estigui ben barrejat.

Tamisem junts la farina i el bicarbonat i hi afegim la sal. Aleshores aboquem tota la farina a la barreja de sucre, mantega i ous i ho remenem amb una espàtula fins que la farina estigui ben integrada.  Queda enganxosa, si us costa molt de manipular  podeu posar-la una estoneta a la nevera perquè quedi mes ferma i es manipuli millor.

Formem uns 30 boletes amb la massa, les disposem en safates d'anar al forn folrades de paper o bé d'una làmina de tefló i les aplanem una mica, com si fossin hamburgueses.  Les hem de col·locar separades unes de les altres perque s'expandeixen molt en coure-les.

Ara hem de posar els Lacasitos, com que les galetes s'expandeixen al forn els hem de posar ben juntets, un al centre i sis tot voltant, en coure les galetes ja se separaran. 

Posem les galetes al forn, i les coem durant uns 10 minuts, 12 si us agraden torradetes, vigileu, es fan de seguida! Les hem de deixar refreda a la safata perque surten molt tendres, si les toquem les podem fer malvé. En refredar-se una mica es tornen dures i cruixents per fora, aleshores les pasem a una reixeta per tal que s'acabin de refredar.

Aquestes galetes queden tovetes per dins i cruixents per fora, tenen un deliciós gust a vainilla que amb el cruixent del caramel que recobreix els Lacasitos i el gust de la xocolata queda la mar de bo, ja veureu que son un vici!  Les podeu guardar fina a una setmana tancades a un recipient hermètic i a un lloc sec i fosc.  Feu-les u ja veureu que bones que són i que maques que queden!



RECETA

Precalentamos el horno a 180 º.

En un bol ponemos los azúcares, la vainilla y la mantequilla y lo mezclamos hasta que quede una masa blanquecina y esponjosa.

Añadimos el huevo y la yema y seguimos batiendo hasta que esté bien mezclado.

Tamizamos juntos la harina y el bicarbonato y añadimos la sal. Entonces vertemos toda la harina a la mezcla de azúcar, mantequilla y huevos y lo mezclamos con una espátula hasta que la harina esté bien integrada. Queda pegajosa, por cuesta mucho de manipular puede ponerla un ratito en la nevera para que quede más firme y se manipule mejor.

Formamos unos 30 bolitas con la masa, las disponemos en bandejas de horno forradas de papel o bien de una lámina de teflón y las aplanamos un poco, como si fueran hamburguesas. Las debemos colocar separadas unas de otras porque se expanden mucho en cocerlas.

Ahora tenemos que poner los Lacasitos, como que las galletas se expanden en el horno los tenemos que poner bien juntitos, uno en el centro y seis todo alrededor, en cocer las galletas ya se separarán.

Ponemos las galletas en el horno, y las cocemos durante unos 10 minutos, 12 si os gustan tostaditas, vigilar, se hacen enseguida! Las debemos dejar enfría en la bandeja porque salen muy tiernas, si las tocamos las podemos hacer Malveí. Al enfriarse un poco se vuelven duras y crujientes por fuera, entonces las pasamos a una rejilla para que se terminen de enfriar.

Estas galletas quedan blanditas por dentro y crujientes por fuera, tienen un delicioso sabor a vainilla que con el crujiente del caramelo que recubre los Lacasitos y el gusto del chocolate queda la mar de bueno, ya veréis que son un vicio! Las puede guardar hasta una semana encerradas en un recipiente hermético y en un lugar seco y oscuro. Haga-las uno ya veréis que buenas que son y que bonitas que quedan!