Albergínies amb buttermilk



Quan vaig veure la foto d'aquesta recepta no em vaig poder resistir, és tan maca! I m'agraden tots els ingredients, les albergínies m'encanten, les magranes encara més i les especies em tornen boja, així que tot barrejat i amb el contrast de la suavitat de la buttermilk havia d'estar boníssim,  i el resultat és encara millor de l'esperat, està de vici! I és un plat light,  que més es pot demanar?



INGREDIENTS
2 albergínies

oli d’oliva
2 cdtes. de farigola fresca
1 granada
1 cdta. de za’tar ( si no ho trobes pots barrejar 1 cdta. de sèsam, la ratlladura de ½ llimona, ½ cdta. de farigola i triturar-ho tot junt)
Sal Maldon

Per a la salsa
9 cdes. de buttermilk (ho pots trobar al Lidl i a l’Aldi ho bé fer-ho a casa, només cal barrejar 250ml. de de llet semidesnatada amb 1 cullerada de suc de llimona, després deixar-ho a temperatura ambient uns 10 minuts i ja estarà, pots veure el procés aquí: http://www.elrincondebea.com/2012/04/como-se-hace-buttermilk-casero.html
120 gr. de iogurt
2 cdtes. d’oli d’oliva
1 all petit
sal i pebre al gust


Aquesta es la portada del llibre que em va enamorar i em va decidir a fer aquesta recepta,




RECEPTA
Tallem les albergínies per la meitat al llarg i marquem amb un ganivet unes línies que es creuin formant rombes. Després les pintem d’oli que quedin ben sucades i hi tirem per sobre la sal i la farigola fresca.
Ho posem a una safata al forn preescalfat a 200º durant mitja hora aproximadament, dependrà del teu forn, han de quedar ben dauradetes.
Mentre estan al forn anem per la salsa de buttermilk, piquem l’all ben i barregem molt bé a un bol tots els ingredients de la salsa fins que quedi ben homogeni, reservem aquesta salsa a la nevera.
Netegem la granada, traient les llavors i també ho reservem.
Si no hem trobat el za’tar ratllem la llimona i barregem tots els ingredients.
Quant tenim les albergínies ben dauradetes les traiem del forn i a sobre hi posem una mica de la salsa, les granades y una mica de la barreja d’espècies i ja ho tenim, a cruspir-se aquest plat tan deliciós i tan vistos!

La recepta la vaig veure aquí:





No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.